SERDECZNIE WITA "PRZEDSZKOLE POD ŚWIERKAMI" Zapraszamy do zapoznania się z naszą stroną internetową . MOTTO PRZEDSZKOLA: "Nauczyciele, dzieci i rodzice są nićmi jednego kłębka, które powinny łączyć się w harmonijnym splocie" C. Freinet

Urodziny Pluszowego Misia

Urodziny Pluszowego Misia

Forma pracy:  zespołowa - dzieci ze wszystkich grup.

Cele:

nabywanie umiejętności pracy i zabawy w zespole,

integrowanie dzieci młodszych i starszych podczas wspólnej zabawy,

zaangażowanie do zabawy dzieci nieśmiałe,

podwyższanie poziomu koordynacji słuchowo-ruchowej,

 zapoznanie dzieci z historią powstania pluszowego misia,

  1. Powitanie

Zabawa integracyjna ,,Witam Was’’- dzieci stoją w kole i śpiewają ilustrując ruchem tekst:

,,Wszyscy są, witam Was. Zaczynamy już czas.

Jestem ja, jesteś ty, raz, dwa, trzy.’’

Przywitanie dzieci rymowanką (nauka rymowanki) i prezentacja przedszkolnej maskotki – Misia (maskotka wybrana wśród zabawek przedszkolnych, który dziś będzie obchodził urodziny:

„Wszystkie dzieci mają radosne minki,

bo Miś ma dziś urodzinki

Inscenizacja „Łakomy miś".

Zabawa z misiami przy piosence „Pokochaj pluszowego misia”

Prezentacja przyniesionych misiów.

Gimnastyka poranna z misiem.

• Marsz na palcach z misiem uniesionym wysoko nad głową;

• Bieg wokół misia z wysokim unoszeniem kolan;

• Siad prosty – unoszenie misia siedzącego na nogach;

• Ćwiczenie równowagi – przekładanie misia pod uniesionym kolanem;

• Ćwiczenia oddechowe – pompujemy baloniki dla misia

 Zrobienie wystawki misiów na stolikach.

Powitanie pani z biblioteki.

Słuchanie czytanego przez gościa fragmentu książki.

Zabawa muzyczno ruchowa „Niedźwiadek”

Jedna łapka, druga łapka.

Ja jestem niedźwiadek.

Trzecia łapka, czwarta łapka,

A to jest mój zadek.

Lubię miodek, Kocham miodek,

Podbieram  go pszczółką.

Jedną łapką, drugą łapką,

A czasami rurką.

 Rysownie misia wg instrucji.

Gdy chcesz misia narysować,

Zróbmy głowę, uszy brzuch,

Oczy, nosek no i usta,

Już się śmieje misio zuch.

Teraz łapy: lewa, prawa,

Lewa noga prawa też

I już siedzi sobie misiu,

Daj mu imię jeśli chcesz

 Rozwiązywanie zagadek słownych o misiach

- Ten miś tą różnicę ma , że klapnięte uszko ma.  (Uszatek)

- Te misie taki spryt mają, że gdy ty nie widzisz chodzą, a gdy patrzysz w bezruchu zastygają. (Beniamin i przyjaciele)

- To misi gromadka , które gdy pomagają świetlistą tęczę z brzuszków wysyłają. (Troskliwe misie)

- Ten miś wielki wielki apetyt ma i dlatego na wszelki wypadek zawsze w walizce kanapki nosi ten niedźwiadek. (Paddington)

-Żółty brzuszek, czerwona bluzeczka, a przy nim zawsze małego co nieco beczka. (Kubuś Puchatek)

- Dwa misie samolotem latają i pomocy wszystkim chętnie udzielają. (bracia Koala)

- co to za bajka w której niesforna dziewczynka do domku w lesie trafiła zjadła cudzą kaszkę, krzesło złamała i w mięciutkim łóżeczku bez pytania się wyspała. (Złotowłosa i trzy misie)

- Ten miś psikusy w parku wyprawia i turystów koszy z przysmakami pozbawia ,(Yogi)

Zabawa taneczna w parach przy piosence „Tanie pajacyka z misiem”.

Nauczyciel: „Drogie dzieci! Dziś jedna z naszych zabawek – Miś  obchodzi urodzinki. Co szczególnego dzieje się w takim dniu, gdy ktoś obchodzi swoje urodziny?”.

Podczas, gdy dzieci podają różne pomysły: prezenty, składanie życzeń, przyjęcie, baloniki, tort, śpiewanie „sto lat”, czapeczka urodzinowa, itp. nauczyciel dokonuje prezentacji powyższych przedmiotów.

Dzieci ubierają Misiowi czapeczkę, sadzają go w foteliku, nauczyciel przywiązuje do łapki misia kolorowy balonik. .

Nauczyciel: „Kiedy ktoś w naszej grupie obchodzi urodziny, to często śpiewamy solenizantowi (wyjaśnić dzieciom, kto to jest) różne piosenki. Jakie piosenki chciałybyście zaśpiewać Misiowi?” – dzieci podają tytuły (2 lub 3) ulubionych piosenek, poznanych w przedszkolu.

Wniesienie tortu.

Śpiewanie „Sto lat” dla Pluszowego Misia.

Poczęstunek.

Tworzenie pociągów i zabawa przy piosence „Jadą jadą misie”.

Zabawa taneczna przy piosenkach „Dwa malutkie misie”, „Misiowe zabawy”

Podziękowanie gościowi. Rozdanie dyplomów do pokolorowania w grupie i rozejście się do sal.

 opracowała Edyta Szewczyk